توصیه هایی برای سولاریوم

وزارت بهداشت بعد از کلی حرف و حدیث راجع به مضر بودن سولاریوم اعلام کرده است کسانی که از سولاریوم برای برنزه شدن استفاده می‌کنند باید بین هر دو جلسه سولاریوم حداقل 48 ساعت فاصله باشد تا فرد در معرض اشعه زیاد قرار نگیرد و همچنین توصیه می‌شود که فرد در یک روز، همزمان در سولاریوم و جلوی آفتاب قرار نگیرد.



پیشنهاد می‌شود جلسات اول استفاده از سولاریوم، جلسات کوتاه 3 تا 5 دقیقه‌ای باشند و ظرف 4 هفته به ‌تدریج به جلسات 20 دقیقه‌ای برسند تا برنزه شدن با کیفیت بهتری اتفاق بیفتد. مکانیسم برنزه شدن در سولاریوم و جلوی نور آفتاب به یک صورت است و در هر دو مورد، افزایش ترشح ملانین اتفاق می‌افتد اما در سولاریوم، به خاطر زمان کوتاه و شدت بالای مواجهه، اشعه فرابنفش به لایه‌های عمقی پوست نمی‌رسد. به همین دلیل هم هست که رنگ برنزه در سولاریوم، کاهی‌تر از رنگ برنزه در آفتاب به نظر می‌رسد. به دلیل این‌که در سولاریوم فقط ملانوسیت‌های سطحی‌تر تحریک می‌شوند، نباید گول تغییر رنگ را خورد و قرار گرفتن زیر نور آفتاب برای افراد تیره هم باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود.
اما توجه داشته باشید آفتاب گرفتن بهتر از سولاریوم است اما به معنی مضر نبودن آفتاب گرفتن نیست..

نظرات 3 + ارسال نظر
زیباسرای برفین دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:11 ق.ظ http://www.barfin-zibasara.blogfa.com

ممنون که منو لینک کردی . شما هم لینک شدید.

سینا یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:02 ق.ظ http://pixee.blogfa.com/

سلام دوست عزیز...لطفا منو با نام (گالری بزرگ عکس بازیگران)لینک کن بعد بگو تا با چه نامی لینکت کنم.با تشکر

فاطیما پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام مهناز جون چجور لیزری ولیزر کجا باعث نازایی میشه؟ ایا درمورد پوستم همین مشکل هست اخه من میخوام خالهای صورتمو لیزر کنم یخورده ترسیدم از نازایی و سرطان و این حرفا اگه میدونی لطفا راهنماییم کن یه دنیا ممنون

سلام فاطیما
در این زمینه باید با متخصص پوست مشورت کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد