روشهای لاک زدن و مراقبت از ناخن ها

در هر برخورد تازه ای اولین نگاه به دستان شما خواهد بود. ناخن های زیبا، آراسته و مرتب می تواند اثر خوشایندی در ذهن دیگران به جا گذارد و به همان اندازه به شما حس اعتماد به نفس ببخشد. بدون تردید دست ها و ناخن های شما به دلیل فعالیت های روزمره در معرض بیشترین آسیب قرار دارند.

 

 

 قرارگرفتن ناخن ها در برابر مواد شوینده و پاک کننده، تایپ، کارهای خانه، ... و هر کار دیگری که با دستان تان انجام می دهید می تواند ناخن ها را ضعیف، پوسته پوسته و ترک دار کند. اگر شما هم صاحب ناخن های نامرتبی باشید احتمالا اعتقاد دارید زنانی که ناخن هایشان همیشه مرتب و زیباست، کسانی هستند که یا هیچ وقت کار خانه نمی کنند و یا تمام وقت شان را در سالن های زیبایی می گذارنند اما این تصور حقیقت ندارد. داشتن ناخن های زیبا کار چندان سختی نیست تنها کافی است به خودتان و زیبایی تان بیش از قبل اهمیت بدهید و دست کم هفته ای یک بار برای دست ها و ناخن های خود مدت کوتاهی را در نظر بگیرید و به آن ها رسیدگی کنید.

چند نکته ی مهم:

برای اینکه ناخن هایتان ترک ترک نشوند، هفته ای یک بار آن ها را سوهان بکشید. ناخن های شما از چند لایه ی متصل به هم تشکیل شده اند. مهم نیست که جنس ناخن هایتان چقدر خوب است، اگر بر روی لایه ی ضعیف خارجی ناخن، ترکی به وجود آید تا لایه های داخلی ناخن نفوذ خواهد کرد و آسیب جدی به ناخن ها خواهد رساند. بنابراین بهتر است این پوسته های ضعیف را از سطح ناخن تان پاک کنید.

بلندی ناخن تان را در حدی نگه دارید که مرتب کردن شان برایتان راحت باشد. ناخن هایتان را نسبتا کوتاه نگه دارید و گوشه های آن را گرد کنید. به خصوص اگر خانه دار هستید و یا بچه ی کوچک دارید

هرگز گوشه های ناخن تان را صاف نکنید زیرا با هر ضربه ای که به ناخن تان خواهد خورد، ناخن فورا شکسته و آسیب خواهد دید. به پوست اطراف ناخن خود توجه کنید. اگر پوست کنار ناخن تان سالم نباشد هرگز ناخن های زیبایی نخواهید داشت.


 

ماسک ناخن



لازم نیست برای رسیدگی به پوست تان هزینه ی گزافی پرداخت کنید تنها کافی است دست و ناخن تان را با روغن ماساژ و یا کمی مرطوب کننده، روزی یک بار و هر بار به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. بهتر است قبل از ماساژ، روغن را کمی در ماکروفر گرم کنید. برای اینکه پوست دستتان درخشنده تر و کشیده تر شود، هر ماه یک بار به پوسته برداری از دستتان بپردازید. برای این کار، چهار قاشق غذاخوری پودر جو را با پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری عسل، کمی شکر قهوه ای و چند قطره از اسانس دلخواه تان با هم مخلوط کنید و این خمیر را به مدت پنج دقیقه روی پوست دستتان بمالید. سپس اجازه دهید این مخلوط پانزده دقیقه بر روی دست تان باقی بماند و بعد آبکشی کنید.

از پوست دست خود محافظت کنید اگر هر روز فقط چند دقیقه ای را به دستان تان اختصاص دهید همواره از داشتن دست ها و ناخن های زیبا و آراسته ی خود لذت خواهید برد. هر روز، و هر بار پس از شستشوی دستتان، مقداری مرطوب کننده بر روی پوست دست خود بمالید. اگر مرتب از خانه بیرون می روید و در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دارید و یا اگر در مقابل مونیتور کامپیوتر کار می کنید، از ضدآفتاب با عیار محافظتی دست کم پانزده برای پوست دستتان استفاده کنید.


 

بهترین روش برای لاک زدن

۱- ابتدا با مقداری مرطوب کننده ی بدون چربی روی ناخن ها و پوست اطراف آن را ماساژ دهید.

۲- یک لایه ی نازک از لاک دلخواه تان را روی ناخن تان بزنید. دست کم ۹۰ ثانیه صبر کنید و دوباره یک لایه ی نازک از لاک را روی ناخن ها بکشید.

۳- برای این که لاک ناخن تان کدر نشود و قسمت هایی از آن نشکند، یک پوشش ضخیم از برق ناخن روی ناخن ها بدهید.

۴- برای خشک شدن برق ناخن صبور باشید. اگر عجله کنید تمام زحمتی را که کشیده اید از بین خواهید برد. ۵- در برخی از سالن های مانیکور، چند برس لاک ناخن را درون لاک پاک کن قرار می دهند و هر بار پس از زدن لاک، اضافه هایی از لاک را که از ناخن بیرون زده است، با آن پاک می کنند. این کار به خصوص زمانی که از لاک هایی به رنگ تیره استفاده می کنید می تواند به شما کمک کند تا ناخن های مرتب تری داشته باشید

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
sheyda پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ب.ظ

slm aji junam alii bud mrcccc

sheyda جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ب.ظ

aji juni kojaei????dlam balat tangide

عزیزم مسافرتم واسه همین وقت نمیکنم آپ کنم

sheyda دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ

baje ma montazeretim zudi bargard buss

هلیا چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ق.ظ

salam mahnaz jun khubi?
migam mishe rajebe saf kardane mu matlab bzari man muham fere khaste shodam enqad ba utu saf kardam mikham gelat konam,b nazaret muham kheili asib mibine?

سلام عزیزم
اکی
اتو مو که کلا" استفاده مداومش مو رو خشک میکنه

هلی پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:17 ب.ظ http://30-40.blogfa.com

kheyli khooooooooob booooood

هیوا چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:41 ب.ظ

به نظر من همشون راحتن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد