روش های کم هزینه و ساده پاکسازی پوست

 

توصیه هایی برای مراقبت از پوست در عید

 

بعضی وقتها وقتی جلوی آینه دقیق به پوستمان نگاه می کنیم به دانه های سر سیاه ریزی بر روی بینی وگاهی گونه ها بر می خوریم که پوستمان را از شفافیت وصافی خارج ساخته وکدر نشان می دهد.می توان با یک پاکسازی ساده این دانه های سیاه وجوشهای زیر پوستی مرده را پاک کرد و به پوست شادابی بخشید.

رعایت رژیم غذایی سالم و طبیعی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد و بهره‌گیری از سبزی‌ها، میوه‌ها و نعمت‌های طبیعی که در اطراف ما رشد می‌کنند، می‌تواند تاثیر موثر و باورنکردنی در حفظ نشاط و شادابی پوست‌مان داشته باشد. بی‌شک مصرف به اندازه سبزی، میوه و مواد‌غذایی فیبر‌دار، مصرف مواد سرشار از ویتامین و مصرف به اندازه مایعات تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت و متعادل نگاه داشتن پوست دارد. در این مطلب شما را باانواع مختلف  ماسک گیاهی و طبیعی ویژه پوست‌های چرب، خشک و حساس آشنا می‌کنیم.

چند مرحله ساده برای پاکسازی پوست :

۱٫اگر نتوانستید از این وسیله برای در آوردن جوشها استفاده کنید ،می توانید کمی روشور یا سفیداب پودر شده بلا فاصله بعد از بخور، روی پوست مالیده و پس از اینکه کمی جذب شد پوست را از پایین به بالا ماساژ دهید تا جوشهای ریز و سر سیاه و همینطور جرمهای پوستیتان پاک شوند .به خصوص در نا حیه ی بینی این کار را بیشتر انجام دهید.

۳٫۲الی ۴ ساعت بعد از پلینگ هیچ کرم ویا کرم پودری بر روی پوست نزنید تا کاملا قرمزی و تورم آن بخوابد و پس از ۳ ساعت نیز اگر لازم بود تنها از کرمهای مرطوب کننده و یا کمی روغن بادام استفاده نمایید.

۳٫بهترین زمان برای پاکسازی پوست زمانی است که برنامه ای برای خارج شدن از منزل نداشته باشید که اگر بتوانید قبل از خواب این کار را انجام دهید و پس از آن به پوست کاملا استراحت دهید نتیجه ی مطلوب تری خواهید گرفت.

۴٫اگر تنها و تنها از بخور و روشور به مدت سه بار در هفته مثلا در سوناهای بخار پس از ۲۰ دقیقه بخور و به کار بردن سفیداب یا روشور استفاده کنید و پس از آن هم بلا فاصله با آب سرد و خنک بشویید، بعد از یک ماه پوستی شفاف و روشن و بسیار پاکیزه خواهید داشت.

۵٫پلینگ و پاکسازی پوست را حتما دو تا سه ماهی یک بار انجام دهید و خیلی زود به زود انجام ندهید چرا که با فاصله زمانهای کوتاه و پشت سر هم باعث شل شدن و چروک پوست خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام
ببخشیدبرای بخوردادن دستگاه خاصی میخاد؟؟؟؟
منظورتون همون وسیله ای هستش که توآرایشگاه ازش استفاده میکنن؟؟اگه آره پس لطف کنی بگی قیمتش درچه حدودیه وازکجامیشه تهیش کرد؟

سلام عزیزم
نه درخونه دستگاه خاصی نیاز نیست
داخل ظرفی 2 لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط کرده وروی شعله گاز بذار تا کاملا به جوش بیاد.بعد از روی شعله بردار وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازی صورتت رو 20 دقیقه بخور بده
زیاد صورتت رو نزدیک آب نکن عزیزم

الهام جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ

سلام ببخشید برای این که لب ها به طور طبیعی حجیم تر بشن راهی وجود داره ؟
هر چند موقت؟

سلام الهام جان
هرشب محتوی کپسول ویتامین ای رو به لبهات بزن
کمی حجیم میکنه لبها رو و ازهمه مهمتر ویتامینه لب هست
استفاده از سرکه و دارچین حل شده در آب هم بی اثیر نیست
بعضی از رژهای حجم دهنده هم تاثیرگذار هستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد