خاصیت گلاب برای پوست و زیبایی

 


 بهبود پوست‌های خشک با گلاب

یکی از کاربردهای مهم گلاب بهبود و درمان پوست‌های خشک و حساس است. ماسک کردن گلاب روی پوست یا جایگزین کردن آن به جای شیرپاک‌کن توسط افرادی که پوست خشک یا حساس دارند موجب می‌شود تا به مرور پوست آنها طراوت و نشاط خود را به دست آورد. بهترین روش برای ماسک کردن گلاب روی پوست آن است که پارچه‌ای نخی و تمیز را به گلاب خالص آغشته کنید و آن را برای 20 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این کار بعد از هر بار استحمام تاثیر درمانی بیشتری دارد. ضمن آنکه گلاب به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد به پاکسازی منافذ پوست کمک می‌کند و مانع از بروز جوش‌های چرکی، آکنه و دانه‌های سرسیاه روی پوست می‌شود.

گلاب جوش صورت را خوب می‌کند؟

در منابع مختلفی به کاربردهای گلاب و خواص درمانی آن به صورت موضعی و خوراکی اشاره شده است. برخی از این نسخه‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

• یکی از نسخه‌های طبیعی برای از بین بردن جوش‌ها استفاده از ترکیب گلاب با جوش‌شیرین است. درمانگران به مراجعان خود توصیه می‌کردند این مرهم را شب روی جوش‌ها بگذارند و صبح آن را بشویند.
• در برخی از منابع طب سنتی برای رفع خستگی و درد چشم، این ناحیه را با گلاب مرغوب و خالص شست‌وشو می‌دادند.
• برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان مصرف گلاب داغ را برای درمان و رفع درد معده، درد شکم و نفخ بسیار مفید می‌دانند. به گفته این درمانگران نوشیدن گلاب داغ بعد از جراحی‌های دستگاه گوارش که موجب کم‌کاری و فلج روده‌ها و نفخ آنها می‌شود، بسیار کارساز است.
• افرادی که دچار التهاب و تورم حنجره هستند با قرقره گردن گلاب می‌توانند این التهاب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند.

• افرادی که به رماتیسم مبتلا هستند می‌توانند با ماساژ ترکیبی از روغن زیتون و گلاب بر مفاصل و استخوان‌ها به کاهش درد و افزایش میزان جریان خون کمک کنند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد